Fredag


Hur jag gör mitt kaffe på morgonen. Häller kokkaffe genom det där lilla filtret. Men imorgon ska vi köpa lite köksgrejer på en loppmarknad, så förhoppningsvis kommer vi hitta någon kaffegrej.

Vi åkte till Sorbonne-området, där vi skiljdes åt. Jag gick till biblioteket vid Pantheon. Pratade franska med en vakt som inte kunde engelska och en tjej som stod bakom mig i kön. Det är mycket svårare att prata än att förstå... Det här är i alla fall läsesalen! Den var otrolig. Jag satt och skrev min filosofiuppgift, allt var lite högtidligt och knäpptyst, förutom lite skrapande och harklande och sånt.

Vid ett gick vi därifrån och köpte lunch. Pastasnabbmat! Det kostade inte heller så jättemycket. 4,7.

Nathalies studentkort och bibliotekskort! hihihi.

Vi gick in i Panthéon också och tittade.

Det fanns en stor, dunkel, läskig krypta som man kunde gå ner i. Här är Voltaires grav.

Påväg hem började det spöregna. Vi fick gömma oss i en port och sedan springa ett långt kvarter. Jag har inte sprungit på flera månader, så jag är så otränad att det knappt gick...

Äh. Nu ligger vi i sängen och tittar på idol. Skönt!

Kommentarer
Postat av: A-K

Läsesalen är otrolig! Vilken studiemiljö!

Finns det inget Anticimex i Paris?

2010-09-25 @ 08:06:32
Postat av: Aurora

Jaa, där tänker jag vara så mycket som möjligt!

2010-09-25 @ 17:54:03
URL: http://auro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0