Måndag


Igår morse. Solen sken.

Jag kokade ett ägg som sprack. Det blev en underlig klump som påminde mig om en viss klump jag hade sett dagen innan.

Jag åt frukost. Två mackor med brie och paprika, ett kokt ägg, en citronyogurt och kaffe. Hela förmiddagen låg två finskor och sov i rummet bredvid. De är förresten, som amerikanerna på vandrarhemmet, de typiska finnarna. De ser ut som exakt som Knyttet. Och då menar jag verkligen exakt. Och så använder de till råga på allt bara stickade kläder, manchester, mjukkläder i brunt och hennafärgat. Och så sitter de tysta med rådjursögon i hörnet och är underliga.

Jag dokumenterade min väg ut ur lägenheten. Det här är vad man ser när man öppnar dörren. Längst bort till höger ligger toaletten.

Men man svänger direkt till höger och går igenom denna korridor för att komma ut.

Sedan svänger man nedför vindstrappan, väntar på hissen som långsamt åker upp. Den är mindre än en halv kvadratmeter.

Man åker långsamt ned fem våningar, och kommer sedan ut på innårgården, som man går igenom.

Där finns det en öppning som leder in hit. Man går igenom den och kommer då ut på gatan.

Sedan åkte jag till skolan. Jag glömde dokumentera. Men när jag var påväg hem och stod och tog ut pengar kände jag plötsligt en knackning på axeln, det var Nathalie. Underligt!
Jag hade tänkt gå till biblioteket men var för trött. Jag åkte dit på kvällen istället och läste intensivt i två timmar tills de stängde klockan tio. Det var roligt!
Vi gick istället in på en underlig matbutik med bara fryslådor och fryst mat. Köpte ett kilo blomkål, ett kilo spenat och ett halvt kilo potatiskrocketter för trettio kronor. Vet inte om det var billigt eller ej.

Vi gick hem och lagade middag. Pannkakor och fattiga riddare med sylt och en billighetsnutella (2% istället för 13% hasselnötter, haha, ett märke som är värre än euroshopper). Jag råkade äta åtta små fattiga riddare (dock bara små baguettbitar) och kanske fem pannkakor. Det var som en stor efterrätt.

Kommentarer
Postat av: A-K

Jag undrar vad ni lagade för maträtt av blomkål, spenat och potatiskroketter?

2010-10-20 @ 22:46:11
Postat av: Aurora

Haha. Det var inte för samma måltid. Vi gjorde spenatsoppa i förr igår, och ska köra blomkålssoppa ikväll...

2010-10-21 @ 19:29:08
URL: http://auro.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh.

2010-10-21 @ 22:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0