Senare på söndagen


Vi gick till Musée d'Orsay i söndags också! Vi promenerade från Île de la Cité i ljummet väder. En paus från regnet för första gången på några dygn. Vi orkade inte gå in på muséet igen, vi var bara där för butiken. De har helt otroliga böcker i sin bokhandel. De var lite för dyra för att köpa impulsivt, men jag ska gå tillbaka. En fransman påbörjade den vanliga konversationen med mig: "where are you from? ah, jag kann lit svenska!"

Väldigt fin solnedgång vid hallarna påväg hem. Himlen var helt röd.

Vi köpte lite bilder på muséet i alla fall. Här är Monet! Vi önskar att vi hade åkt till Monets trädgård innan det stängde. Vi skulle ha tagit med bilden ovan och tagit likadana på oss på samma plats.

Jag såg den här filmen. De åt så mycket nudlar att vi var tvugna att laga nudelsoppa till middag. Det såg så otroligt gott ut.

Kommentarer
Postat av: Elina

"Vi önskar att vi hade åkt till Monets trädgård innan det stängde. Vi skulle ha tagit med bilden ovan och tagit likadana på oss på samma plats." haha underbart!

2010-11-16 @ 10:32:20
URL: http://elinani.blogg.se/
Postat av: Elin L

Åh, jag älskar älskar älskar Monet.

2010-11-16 @ 14:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0