Måndag

Jag vaknade med ögon som var ihopklistrade av trötthet. Jag var tvungen att ligga kvar i sängen med slutna ögon i en timme, jag kan aldrig somna om när jag väl har vaknat. Jag är pigg och trött på samma gång men på olika sätt. Utmattad och rastlös. Pluggade hela förmiddagen (imparfait: helt sjuka ord. Vous criiez, ils nettoyaient, essuyaient...!) medan jag åt en underbar frukost (lyxfrukost: kaffe, bröd med fikonmarmelad och camembert. mmm...) Senare ett glas juice och ett kokt ägg som någon slags lunch. Sedan packade jag böckerna och åkte till skolan. Det ösregnade, som det har gjort konstant de senaste dagarna. Jag hade inget paraply. Det tar en kvart att gå från metron. När jag äntligen kom fram, försenad, hade jag svart päls över hela händerna från min svarta ulltröja som jag hade dragit ned över fingrarna. Håret droppade och lämnade efter sig pölar så fort jag rörde huvudet och en hårslinga råkade snudda vid bordet. Jag funderar på att klippa bort allt hår. Det är inte ens fint, helt risigt och ojämnt färgat. Men jag kommer nog behålla det.

Nu är jag på Estrapade där de har internet, och ska kolla upp en massa saker. Listan på saker jag skulle kolla upp var tyvärr på min arm och nu är bläcket helt utsmetat. Sedan ska jag åka till H&M och köpa vintersaker: mössa, halsduk, vantar. Paraply. Jag har tappat bort både baskern och den ena vanten. Vanten tappade jag nog och baskern bara försvann spårlöst de första dagarna hos Michael.

Kommentarer
Postat av: Elina

jobbigt med spöregn! här är det bli himmel och frost. eeh. hehe



vad är estrapade förresten? och guuud vad suktad jag blev av din lyxfrukost! och vilka sjuka ord! "Vous criiez, ils nettoyaient, essuyaient...", ordet criiez känns som någon slags parodi på de stockholmska överklass i:na.



(saknarr diig! leta upp när ni har slutproven så jag vet när jag kan komma igen!)

2010-11-08 @ 16:47:41
URL: http://elinani.blogg.se/
Postat av: A-K

Regn är ändå bättre än snöstorm och 10 minusgrader, paraplyet kommer att lysa upp tillvaron.

2010-11-08 @ 17:16:43
Postat av: alex

hej!

Jag skulle stödja ditt beslut att klippa håret, kort förhoppningsvis! Gud, du var så fiiin i det!

2010-12-02 @ 10:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0