glitter

Okej, jag måste bara visa två fantastiska nagellack som jag har införskaffat den senaste tiden (jag var sjuk och tyckte synd om mig själv, beställde samma dag två inbundna böcker och köpte nya sommarskor :|).

China Glaze – Fairy Dust och Essie – As Gold As It Gets. Både är menade att användas som överlack och inte på egen hand.

Jag provade dem på varsitt finger idag, över det gråa skira som jag haft på de senaste dagarna. (Även kallat gothversionen av det där typiska skira rosa.)

Till vänster är guldflagorna från Essie, till höger Fairy Dust, ett så kallat holografiskt glitteröverlack. Fina va?! Det var jättesvårt att fota, de var mycket finare i verkligheten.



Här ser man tydligare hur Fairy Dust glittrar.

Jag tog också tillfället i akt och testade på den resterande nageln ett guldglittrigt specialnagellack med smal pensel, som man ska göra mindre detaljer med. Nyss inköpt det med, det kom i ett paket för några dagar sedan. Hm. Jag är lite osäker på vad jag ska använda det till, men ovanstående blev väl ganska fint…

För övrigt har jag den senaste tiden hoppat av en kurs, planerat tågluff(ar), varit i Paris, läst Kants tredje kritik, ej fått biljetter till Kentkonsert (förtvivlad), hostat upp mörkgröna tjocka slemklumpar (förlåt) … .

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Fint! Jag har letat efter glitternagellack. Vad gjorde du i Paris? :)

2012-05-22 @ 13:46:07
Postat av: Aurora

Jag var där med min farmor över helgen! Vi hade pratat om att åka dit tillsammans i flera år. Det var underbart att komma tillbaka! Men det kändes inte som semester, det kändes liksom fortfarande lite som hemma …

2012-05-23 @ 09:38:23
URL: http://auro.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åh, vad roligt. Tog du några bilder? (Lägg upp isåfall) Vad konstigt, jag har alltid trott att man ska ha kommit ur vardagskänslan när man åker tillbaka... Jag kanske åker dit i höst.

2012-05-23 @ 16:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0