Kackerlacks-klagan

Idag när vi vaknade: hundra kackerlackor hade fötts mitt på vårt sovrumsgolv. Hela golvet kryllade av små vita kackerlacksbebisar som rusade omkring. Mitt på golvet låg en centimeterstor kapsel ur vilken de verkar ha kommit. Vi dödade dem vi såg med sprej och hela morgonen blev förstörd. Jag åt lite frukost, vi läste på om kackerlackorna, ställde in dagens plan att åka till loppmarknaden och beslutade oss i stället för att åka till Svenska kyrkan. Vi kan inte bo här. När vi sprejade insektsgift över hela köket och badrummet rusade de ut ur sina gömställen. Helt plötsligt sprang det även fram en gigantisk, svart, tjock spindel bakifrån vårt köksskåp. Nathalie fick lite panik och jag dödade den gråtfylld.

När vi kom hem från kyrkan låg det en svartprickig rem under kylskåpet av dumma kackerlackor som hade sprungit ut i giftet. Det låg också en till stor en mitt på golvet som släpade på ytterligare en kapsel med ägg.

Seriöst.

Varje gång man lagar mat lockas de ut av värmen och börjar krypa omkring på spisen och kylskåpet.

Det är helt omöjligt att hålla rent, golven är till exempel fortfarande svarta av smuts ser man när man drar med lite toapapper på det, trots att vi har skurat golven med starkt rengöringsmedel. Och hyresvärden har en massa oordnat bråte liggandes överallt, man vill inte ens veta vad som finns bland det.

På svenska kyrkan:

de blev helt chockade när vi sade att det var massa kackerlackor i lägenheten, och ännu mer chockerade när vi sade hur hög hyran var... det verkar inte vara ett normalt pris, och särskilt inte för en lägenhet i så dåligt skick.






Vi ska försöka hitta en ny lägenhet.

Kommentarer
Postat av: A-K

Det var det värsta jag har hört! Det är självklart att ni måste flytta. Vad skönt att det finns stöd i Svenska kyrkan.

Fy vad äckligt! Jag kan inte tänka mig något värre.

2010-09-25 @ 20:40:01
Postat av: Elina

jesus amalia! sötisar. jag trodde det mer var som att kackerlackorna var så som pälsängrar är i gamla hus. något äckligt men som mest är i hörnen, i normala mängder. men det där.. det är inte riktigt okej. ställ amerikanen mot väggen!!! och var aggressiva på sökningsfronten!!

2010-09-25 @ 21:24:50
URL: http://elinani.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Stackars er. Jag ryser när jag tänker på det. Väldigt bra att ni gick till svenska kyrkan.

2010-09-25 @ 22:31:42
Postat av: Nathalie

tillsammans är vi starka!

2010-09-25 @ 23:02:31
URL: http://nuttelu.blogg.se/
Postat av: Thom

ce qu'on appelle KACKERLACKA en français?

2010-09-26 @ 05:05:52
Postat av: felicia

vilken mardröm....... ni kan ju verkligen inte acceptera att det är så! hoppas det fixar sig

2010-09-26 @ 17:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0