Bonjour



Jag har precis insett att det är i början av november och jag går omkring med en tunn höstjacka och bara t-shirt under. Det är HELT underbart.

När jag berättade för Yukiko från Japan förra veckan påväg till metron om vinterdagarna i Stockholm så blev hon så chockad att hon bara spärrade upp ögonen, gapade stort och utbrast vaaa! utan att kunna säga ett ord. Solen går ned vid tre, fyra: vaaaaa!! Den går upp vid tio, elva: vaaa! Det kändes lite chockerande för mig också så jag var tvungen att fråga Elina om det sedan när jag kom hem. Det stämde tydligen. Trots att jag trodde att jag överdrev. Okej.

Jag och Nathalie har börjat tycka det är okej att vara utan internet! De första dagarna hade vi (jag) en hemsk absinens, men det är faktiskt rätt skönt utan. Man får mycket gjort. Dessutom finns det internet gratis både på biblioteket och på ett av Sorbonnecentrumen som ligger på vägen hem. Så man kan bara gå förbi där efter skolan.

-Annars har vi bara en stekpanna just nu som vi kokar gröt och varm choklad i.
-Elementen fungerar igen, vi har inte sett några spår av möss och toalettdörren går att öppna om man vrider handtaget uppåt samtidigt som man lyfter den med all sin kraft och pressar den utåt med ena knät. Så nu kan man stänga om sig!
-Nathalie har blivit besatt av att köpa vykort med söta kattungar på som hon sätter upp i hela lägenheten.

Kommentarer
Postat av: Elina

idag började det skymma när jag gick hem från universitet! och nu är klockan fem i halv fem och hela himlen är sådär mellan natt och med ett gulaktigt sken längst bort över träden. mörkret är på väg.



(och vad rolig nathalie är med kattungarna! ger mig er adress så att jag kan skicka vykort!)

2010-11-04 @ 16:27:25
URL: http://elinani.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Ja fast solen går faktiskt upp rätt tidigt fortfarande. Det är ljust vid åtta.

2010-11-04 @ 18:17:19
Postat av: Aurora

Jamen det var mer de allra värsta dagarna i mitten av vintern jag menade! Inte nu.

2010-11-05 @ 12:56:16
URL: http://auro.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Ja det förstås... Du kan ju också berätta att det finns skolor uppe i Norrland som har strålkastare på skolgården för att det aldrig blir riktigt ljust på vintern!

2010-11-06 @ 12:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0