Fredag

Idag fick jag ett mail från filosofiläraren där det stod att det var lite för lite med en halv sida och att den dessutom var ytlig, så jag fick godkänt minus. H e r r e g u d. Då hade inte hela min text kommit med. Som jag hade kämpat med i flera dagar. Den var två sidor och ett stycke egentligen.

Vi såg förresten Harry Potter-filmen i förrgår. Det var väldigt roligt. Den var ungefär som de brukar vara, det var det enda dåliga. De hade gjort jättekonstiga filmatiseringar av saker och underliga ändringar i nästan alla detaljer (på ett dåligt sätt) som vanligt. Det roligaste var Harry Potter-nördpubliken. Alla kände till boken så väl att det bara kom skratt och förvånade utrop när scener från boken hade tolkats på konstiga sätt och annat sådant som andra aldrig skulle förstå; aldrig på grund av bara filmen själv. Så ibland började publiken skratta mitt i de sorgligaste scenerna.

Nu ska jag åka till skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0