Undersökningsresultat

De senaste två veckorna har jag genomfört en undersökning: jag har testat den såkallade ricinoljemetoden. Jag googlade och hittade bloggar där man hävdade att håret hade växt typ 5 cm i månaden istället för normala EN centimeter. Det ska även förbättra hårkvaliteten. Jag skrattade rakt ut och bestämde mig för att testa (motbevisa) det.
Man tar lite ricinolja och blandar ut med någon annan olja, masserar in i hårbotten, tar plast över, sover en natt, tvättar ur på morgonen efter, två till tre gånger i veckan. Det låter jobbigt, men när jag väl bestämt mig för att göra det kändes det inte så omständigt. Håret har för det första blivit.... helt fluffigt och mjukt? Fluffet känns väldigt roligt. Jag skulle kunna fortsätta med detta enbart därför.
Här kan man se på luggen om det har växt fortare:

Fyra veckor innan ricinolja

ca två veckor innan ricinolja, den trettonde november

Den trettionde november. Dagen efter första ricinoljekuren.

Idag: ca två veckor senare, två ricinoljekurer i veckan. Den trettonde december. (ASSÅ frisyren är så ful... jag brukar egentligen ha snedbena och uppsatt lugg)

Före

Efter

Hm, jag vet inte... jag borde ha mätt istället... "Masserar man in oljan ordentligt stimuleras också blodcirkulationen i hårbotten, vilket man var mycket mån om förr eftersom det ansågs befrämja hårväxten." Det kanske alltså fungerar med vilken olja som helst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0