Rue du Nil 5, 75002 Paris

Vi har äntligen en lägenhet för resten av tiden här. Förutom att det stod en halvfull burk med musbekämpningsmedel i skåpet när vi kom dit, och att dörren till toaletten inte går att stänga utan att man blir inlåst för att kaklet på golvet är för högt, och att vi inte har och förmodligen inte kommer ha internet, så är det underbart. Vi bor i ett jättefint område nästan i mitten av Paris. Det finns jättemånga bagerier i närheten och det är gångavstånd till Centre Pompidou!

Mitt minne och luktsinne har försämrats så mycket att jag inte kan lära mig minsta lilla franska glosa, och jag sitter på golvet precis bredvid en papperskorg utan att känna lukten som borde vara av den.

I förrigår var vi på Ikea och den gigantiska loppmarknaden vid Porte de Clignancourt. Den senare var helt otrolig, jag ska köpa alla mina julklappar där och ta med alla som kommer och hälsar på dit! Det var en oändlighet av små stånd eller tält fyllda med det finaste man kan tänka sig. Och jag hade inte med mig kameran så vi måste åka tillbaka så snart som möjligt. På Ikea shoppade vi kökssaker, täcken, kuddar, lampor, handdukar och allt möjligt för femtio euro ungefär. Vi råkade även köpa lite för mycket mindre nödvändiga saker i Ikeas svensk mat-butik (pepparkakor, choklad, glögg, kanelbullar, sill, choklad, och säkert något mer), där vi gick omkring chockade bland alla svenska märken. De hade gjort en väldigt stor grej över att allt skulle vara "svenskt". Men det var mest misslyckat.

Jag har för ont i huvudet för att kunna skriva.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Grattis till lägenheten! Hoppas förkylningen lättar! I Stockholm blir det nu mörkt vid fyratiden och i kväll har det regnat - vintersäsongen är här. Hoppas allt är bra! /Robert

2010-11-02 @ 20:35:35
Postat av: Kajsa

Ta hand om dig gumman. Sov och ät ordentligt! Puss.

2010-11-02 @ 21:22:07
Postat av: A-K

Choklad, glögg och pepparkakor är säkert bra mot förkylning! Och loppisen blir man nyfiken på!

Grattis till lägenheten, fanns det lite möbler?

2010-11-04 @ 07:57:02
Postat av: Elina

flytteli flytt! grattis igen :D



och ikea! ah



men mest: du måste åka tillbaka och fota på loppisen. jag vill diiiiiit

2010-11-04 @ 20:21:55
URL: http://elinani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0